Особливості відправки замовлень

Як оформити відправку замовлення і які варіанти оплати доставки можна запропонувати покупцеві.

Особливості відправки замовлень

Опубліковано: 01.10.2021
Час на читання: 3 хвилини
Переглядів: 3638

Доставка товару — необхідна складова виконання замовлення. Для покупця це вже не окрема послуга, а частина сервісу при покупці товару. Для продавця ж — це додаткова відповідальність.

Доставка через відділення поштових операторів

Так як ви здійснюєте підприємницьку діяльність як юридична особа або фізична особа підприємець (ФОП), то і відправку товарів бажано оформляти від імені компанії або від імені підприємця.

Якщо необхідно делегувати відправку товару фізичній особі (наприклад, в якості відправника товару через службу доставки або кур'єра вашого магазину), щоб уникнути непорозумінь з контролюючими органами щодо ухилення від сплати податків, рекомендуємо вибрати один з варіантів оформлення:

  1. Працевлаштувати людину, яка буде відправляти товари і отримувати грошові кошти;
  2. Видати належним чином оформлену довіреність на відправку-отримання товарно-матеріальних цінностей на представника компанії.

Доставка кур'єром вашого магазину

Юридичне оформлення такої діяльності залежить від форми власності підприємства і конкретної ситуації. Крім запропонованих вище варіантів, з кур'єром може бути укладений договір про надання послуг.

Відправляючи ваші товари кур'єром, важливо вирішити питання прийому оплат від покупців (готівка, оплата на сайті). При отриманні кур'єром готівки враховуйте обмеження в сумі розрахункової операції.

Оплату за товар ви маєте право приймати готівковим (з рук в руки, післяплата) і безготівковим розрахунком (інтернет-еквайринг, переказ між рахунками). Підприємницька діяльність з використанням особистих карток — заборонена законодавством. Використання такого способу з карти фізособи на карту фізособи (наприклад, при частковій передоплаті) можливе тільки в якості доручення представнику провести готівкову оплату замість покупця. Але такий спосіб викликає питання з боку самого клієнта, і крім того, може призвести до питань з боку контролюючих органів, якщо потім ви зі своєю особистої карти будете переводити гроші на рахунок підприємства.

Враховуйте, що при відправці товару ви зобов'язані видавати покупцеві розрахунковий документ. При оплаті товару післяплатою, ви повинні вкласти в посилку товарний чек або видаткову накладну, тому що квитанції поштових операторів не замінюють документи про покупку.

Оплата доставки товару

Покупцеві повинна бути надана повна інформація про способи доставки і, бажано, точна вартість доставки. Ви можете відправити товар:

  • за рахунок покупця, по тарифам перевізника;
  • повністю за свій рахунок, безкоштовно для покупця;
  • за свій рахунок з частковою компенсацією від покупця, коли на сайті ви встановлюєте точну вартість доставки.

Оплата доставки товару з частковою компенсацією привертає покупця лояльним ставленням, готовністю продавця розділити доставку, дозволяє оцінити остаточну вартість товару і прийняти зважене рішення про покупку.

Якщо ви відправляєте товар з частковою компенсацією від покупця, сума за доставку повинна бути вказана на сайті в картці товару.

Щоб розрахувати вартість доставки, порахуйте загальну суму доставок через перевізника і розділіть на кількість посилок. Отримане середнє число можна округлити до більш цілого значення, наприклад, 25 або 30 грн. Рекомендуємо округляти в меншу сторону, щоб покупці не висловлювали негатив, якщо реальна ціна доставки виявиться менше суми, яку ви запросили на сайті. Ваша пропозиція має бути вигідною для клієнта, це робить її унікальною та викличе позитивні емоції.

Швидкість доставки залежить не тільки від служби доставки, а й від швидкості комплектації товару на вашому складі. Оптимізуйте процеси і вкажіть в особливих умовах інформацію, якщо ви можете відправляти замовлення день-у-день, наприклад. У деяких випадках покупці готові заплатити більше (обравши більш дорогого оператора) просто тому, що хочуть швидше отримати свою покупку.

У той же час, вартість доставки, і особливо, несподівані додаткові витрати можуть стати причиною не викупу посилки. Відображайте достовірну інформацію про умови доставки, а підтверджуючи замовлення, повідомляйте покупцеві про додаткові витрати за умови отримання посилки з післяплатою.

Чи була інформація корисною?