Досить часто продавці припускаються помилок під час оформлення контенту, який містить товари в асортименті. У результаті позиції не проходять модерацію та не публікуються на сторінках сайту ROZETKA. Тому ми хочемо внести трохи ясності в процес додавання таких товарів та показати, в яких випадках асортимент варто розділяти на окремі товарні позиції, а в яких допустимий продаж товару «в асортименті», як однієї товарної пропозиції.
На ROZETKA зустрічаються товари, які оформлені як окремі позиції з можливістю обрати відмінну характеристику (параметр):
або представлені як товарна пропозиція із зазначенням асортименту на фото, в текстовому описі чи назві товару:
То, як же правильно представити такі товари на ROZETKA? — Для початку визначмо що таке «Асортимент» в загальному розумінні, і що вважається «асортимент товару», коли контент менеджер не пропускає ваш товар для публікації на маркетплейсі. І звичайно ж, розберемо такі випадки на прикладах.
Що таке асортимент?
Асортимент — це сукупність товарів, об’єднаних будь-якою загальною ознакою або їх сукупністю (сировина, призначення, виробник тощо), що відрізняються один від одного за іншими ознаками.
Що ми вважаємо «асортиментом» на маркетплейсі?
Товар, з назви, текстового опису чи характеристик якого, незрозуміло якого саме виду або комплектації товар отримає покупець у разі замовлення. Але це зовсім не говорить про те, що всі товари, які мають будь-які варіації необхідно розділяти як окремі позиції в прайс-листі. Під час заповнення інформації про товар необхідно керуватися здоровим глуздом та дивитися на кожен товар зі сторони покупця. Необхідно враховувати фактори та особливості, які можуть вплинути на вибір споживача і його рішення придбати саме цей товар.
Фактори, що впливають на оформлення «товарів в асортименті»:
1. Споживчі якості
Якщо варіація товару несуттєва та не є важливою частиною споживчих якостей товару, такий товар може бути оформлений як одна позиція в прайс-листі, наприклад, якщо ви продаєте набір у якому 24 серветки різного кольору й це видно на фото та зазначено в назві товару.
Якщо варіація товару істотна та може бути критерієм для вибору товару (наприклад, колір комплекту рушників) — такі товари необхідно оформляти у вигляді окремих товарних пропозицій, із різними значеннями відповідної характеристики та назви товару.
2. Вартість товару
Також, при оформленні товарів у прайс-листі, необхідно звертати увагу на ціну — вона виступає одним із критеріїв вибору покупця. Так, споживачеві не критично важливо якого кольору буде місткість для мильних бульбашок ціною 15 гривень, тому такий товар можна додавати на сайт із зазначенням асортименту на фото, в описі / характеристиках. Загалом на маркетплейсі можна розміщувати «товар в асортименті», якщо його вартість становий до 100 грн.
А якщо розглядати іграшкову машинку ціною в 136 гривень, то ймовірно, покупець буде враховувати колір виробу, як один із ключових чинників для придбання. Тому, варто розділити асортимент на окремі товарні пропозиції перед додаванням на сайт.
3. Серійність товару
Ще один критерій, який впливає на оформлення товарів в асортименті — це серійність. Під «серійністю» ми маємо на увазі прогнозованість та повторюваність заводської форми виготовлення товару. Якщо неможливо передбачити який саме вид буде в кожної наступної одиниці товару, у зв’язку з тим, що виробник під одним артикулом випускає продукцію в асортименті. Такі товари можуть бути оформлені як асортимент в одній товарній пропозиції. Наприклад, це може бути баночка пластиліну у формі льодяника.
Якщо ж різні варіації товару мають різні артикули з заводу та стабільно дотримуються виробником, необхідно оформляти кожну варіацію окремим товаром у прайс-листі із зазначенням варіативного параметра. Наприклад, дитяча іграшка, яка відрізняється за кольором.
Товари, варіація яких істотна для покупця, тобто є важливою частиною споживчих якостей і впливає на його вибір — обов’язково потрібно оформлювати в прайс-листі окремими товарними позиціями із зазначенням варіативного параметра в характеристиках та назві. Це може бути як дорога побутова техніка, так і дрібна канцелярія.
ROZETKA уважно стежить за якістю представленого на сайті контенту, і тому неправильно оформлені товари не пройдуть модерацію, або будуть приховані з сайту, якщо їх все ж помилково опублікували.