— Чи будуть мої товари продаватися на ROZETKA? Напевно, це найпопулярніше питання, яке задає собі кожен бізнес, коли планує почати роботу на нашій платформі. Відповідь на це питання багато в чому залежить від того, що ви пропонуєте покупцеві, та чи є цей товар популярним і конкурентоспроможним.
У цій статті ми поговоримо про критерії відбору товарів для ROZETKA та про декілька поширених питань щодо цієї теми. Що ж, почнемо.
Які товари продавати?
Ваш товар повинен мати попит. Вивчіть представленість аналогічного товару на сайті ROZETKA, зверніть увагу на кількість продавців товару і цінову політику. По можливості, асортимент вашого магазину повинен бути широким, зрозумілим покупцеві та корисним. Додаючи товар на вітрину Розетки, враховуйте вимоги та правила до розміщення контенту та різновидів товару.
Грамотно підходите до вибору товарної ніші. Вже на цьому етапі багато продавців роблять помилку, намагаючись наздогнати модні тенденції не дослідивши ринок. У підсумку не витримують конкуренції та скаржаться на відсутність продажів.
Продумайте, що ви можете запропонувати покупцеві, щоб він вибрав саме ваш товар. Спробуйте проаналізувати та знайти власне місце в ніші що вас цікавить.
Основні товарні ніші:
- Популярні товари (тренди, топ продажів, сезонні)
Плюсом розміщення таких товарів є високий попит, потрібність. З мінусів: по-перше, популярність таких товарів має певний, часто нетривалий характер, а по-друге, розміщуючи такий товар потрібно бути готовим до жорсткої конкуренції за ціною і якістю товару.
Перш ніж розміщувати, проаналізуйте ваші товари на наявність конкурентних переваг, якщо ви їх не виявите — великих продажів не чекайте.
- Малопредставлені товари
Швидко зростаючі товарні ніші, які мало представлені або взагалі відсутні на Розетці, можуть забезпечити вам хороші продажі. Це категорії товарів, які почали мати попит у зв'язку з тенденціями ринку, ситуацією, що склалася і банальною зручністю покупок онлайн (сьогодні це харчові продукти, предмети першої необхідності, товари handmade тощо).
Не бійтеся виходити з товаром, якого немає на сайті (якщо це товар, що має попит). Так, ви витратите деякий час на створення нової категорії та розміщення товару на сайті, але при цьому у вас є всі шанси отримати прибуток при мінімальній конкуренції.
Скільки товарів можна розмістити?
Як такого, обмеження за кількістю товарів що ви розміщуєте немає, але все ж ми стежимо за тим, щоб не перетворити маркетплейс у звалище однотипних товарів які повторюються. Тому, якщо такі товари вже представлені на нашому сайті іншими продавцями, а ваша пропозиція не надасть явних вигод для покупців, ми можемо відмовити в розміщенні такого товару на сайті.
Також, розмістити футболку в 100500 варіантах кольору і принтів — погана ідея. Покупці незадоволені «звалищем» і не можуть вибрати товар з великої кількості «одного і того ж», ви не задоволені продажами, ми незадоволені трудовитратами на додавання такого товару на вітрину. В результаті ніякого профіту ні для кого немає. Не додавайте велику кількість однотипних товарів, оскільки ми будемо змушені ввести обмеження в майбутньому.
Ми сподіваємося, що нашими партнерами є підприємці, які ефективно підходять до стратегії підбору асортименту. Враховують попит аудиторії та проводять аналітику наявних пропозицій конкурентів. І що метою розміщення для вас, є продаж якісних товарів щоб в першу чергу задовольнити потребу клієнта, а не збути залишки за будь-яку ціну.
Чи можна розмістити будь-який товар?
На сайті заборонено продаж копій, підробок і реплік, банального «мотлоху», дропшиппінг товарів, товарів, які заборонені до реалізації законами України, а також є обмеження у продажу деяких категорій і брендів, докладніше можете дізнатися тут.
А в цілому, ви можете розмістити будь-який товар, в якому ви впевнені (наявність товару, якість, і т.п.). Якщо виникають сумніви в тому, чи можна додати ваші товари на Розетку, обов'язково проконсультуйтеся з вашим менеджером, перед тим як готувати товар.
Часті повернення товару через погану якість, а також високий відсоток скарг покупців, веде до негативних відгуків, проблем, пов'язаних з роботою магазину на платформі, і як результат до блокування магазину.
Чи можна розмістити товар, який вже представлений іншим продавцем або самою Розеткою?
На сайті немає унікальних товарів або унікальних продавців. Найчастіше, аналогічний товар представлений декількома продавцями. Покупцеві подобається порівнювати товари та мати вибір, як правило, він обмежується першими сторінками видачі та користується фільтрами.
Тут мова про здорову конкуренцію. Ви можете бути цікавіші покупцю за ціною, добре оформленою товарною карткою, грамотно заповненими характеристиками, більш вигідними умовами доставки та оплати або кількістю позитивних відгуків.
Ціна
Ціна — один з ключових факторів вибору товару. Мабуть, фільтр який використовується найчастіше при виборі товару — це фільтр за ціною. Однак розгалуження цін в обраній категорії товару може виглядати дивно і незрозуміло для покупця.
Яку встановити ціну на товар? Чи можна вказати ціну вище, ніж на своєму сайті?
Ціна вашого товару повинна бути реальна, адекватна і конкурентна. Демпінг, так само як і завищення ціни — одна з найбільш нестійких стратегій.
Перш ніж розміщувати товар, вивчіть середню вартість товару у вашій категорії та дотримуйтеся розумної цінової політики. Якщо, при наявності аналогічних пропозицій, ви виходите на сайт зі свідомо завищеною ціною, подумайте, чи буде ваш товар достатньою мірою конкурентним? Стали б ви самі купувати товар за цією ціною?
Ми не рекомендуємо грати в цінові ігри та закликаємо встановлювати адекватні ціни на товар. Сильно завищені ціни викликають невдоволення покупця, ми приховуємо такі товари.
Важливо розуміти, ціна вашого товару включає ваші зекономлені кошти на просування і залучення клієнтів. Ми багато вкладаємо в рекламу товарів на сайті, а стаючи нашим партнером ви отримуєте нескінченний потік покупців, якими ми ділимося з вами безкоштовно. Натомість ми чекаємо від вас надання якісного сервісу і чесної цінової політики, враховуючи адекватне співвідношення ціна-якість-попит для вашого товару.
Думайте, аналізуйте і робіть висновки. Великих продажів домагаються ті продавці, які першими реагують на зміну попиту покупців, вміють добре орієнтуватися і проявляють максимальну гнучкість. І не тільки під час тренду, кризи або високого сезону, а і завжди.