Продаж харчових продуктів та БАДів

Останнє оновлення : 17.02.2025

Для продажу на маркетплейсі харчових продуктів та біологічно активних добавок (БАДів) продавцю необхідно дотримуватись вимог чинного законодавства України у сфері продажу харчових продуктів та дієтичних добавок.

Розміщуючи такі товари на маркетплейсі, продавець підтверджує:

  • наявність у нього права на здійснення продажу такого товару, як оператора ринку харчових продуктів, наявність у нього необхідних дозвільних документів на товар, які передбачені чинними законами України.
  • безпеку для вжитку його товарів, їх належну придатність та якість, відсутність у складі шкідливих інгредієнтів або заборонених речовин у складі товарів, фальсифікованих або контрафактних товарів, дотримання ним необхідних умов зберігання товару.

З метою контролю адміністрація може запитувати у продавця документи, які підтверджують якість товару або право на його реалізацію (сертифікат системи ISO, реєстрація потужностей / експлуатаційний дозвіл від Держпродспоживслужби тощо). Якщо продавець відмовляється надати необхідні документи, розміщення в даних категоріях буде неможливе, або товари будуть приховані з сайту, якщо вони вже були опубліковані.

Основні вимоги для реалізації харчових продуктів та БАДів:

  • Необхідно надати інформацію про товар українською мовою:
    • назва та кількість продукту;
    • торгова марка/виробник;
    • перелік та кількість інгредієнтів;
    • термін зберігання (придатності);
    • поживна цінність;
    • країна або місце походження;
    • особливі умови та інструкції з використання або зберігання;
    • наявність інгредієнтів-алергенів або речовин, які спричиняють непереносимість;
    • на пакуванні або у супроводжуючій документації — найменування та місцезнаходження оператора ринку харчових продуктів, відповідального за інформацію про харчовий продукт, а для імпортованих харчових продуктів — найменування та місцезнаходження імпортера.
  • Для БАДів на пакуванні товару чи в супровідній документації має бути вказана:
    • назва харчового продукту — «дієтична добавка»;
    • кількість (порцію) дієтичної добавки, рекомендовану для щоденного споживання; попередження не перевищувати зазначену рекомендовану кількість (порцію) для щоденного споживання;
    • інформація про те, що дієтичні добавки не слід використовувати як заміну повноцінного раціону харчування;
    • застереження про те, що продукт потрібно зберігати в недоступному для дітей місці.
  • В описі харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок забороняється посилатися на те, що вони мають лікувальні властивості.
  • Інформація що до дієтичних добавок не повинна містити вислови щодо зменшення вираженості болю; листи подяки, визнання, поради, якщо вони пов’язані з лікуванням чи полегшенням умов перебігу захворювань, а також посилання на таку інформацію; вислови, які спричиняють чи зумовлюють виникнення відчуття негативного психологічного стану; будь-яких прямих або у завуальованій формі тверджень про те, що повноцінний раціон харчування не може забезпечити отримання необхідної для організму людини кількості поживних речовин.

В даних категоріях заборонено розміщення лікарських засобів та недоброякісних чи отруйних грибів.

Чи була інформація корисною?