В кабінеті продавця баланс відображає залишок коштів на рахунку вашого магазину, з якого відбувається плата за доступ до онлайн-платформи та списання комісії (роялті) за проданий товар.
Баланс магазину формується з суми «На рахунку ТМ», суми «На рахунку платформи» та «Сірої зони». У підсумковому полі показується поточний стан рахунку з вирахуванням заблокованої комісії.
Рахунок ТМ та Рахунок платформи — це баланс, з якого списується комісія за продані товари та оплата за доступ до платформи ROZETKA.
Сіра зона — це заблокована сума комісії за замовлення, що надійшли. Комісія буде списана після виконання замовлення або повернеться на баланс магазину, якщо замовлення буде скасоване.
Як списується комісія:

З розмірами комісії (роялті) в категоріях ви можете ознайомитися в розділі «Мій баланс» → «Історія тарифів», а для доданих товарів розмір комісії вказаний в розділі «Комісія по товарам». Загальна сума комісії списується в пропорції: 60% — з рахунку ТМ, 40% — з рахунку платформи. Також на операції з постачання програмної продукції нараховується ПДВ (20% від суми, яка вираховується з рахунку платформи).
Приклад:
Ви продали товар вартістю 1000 грн, при цьому розмір комісії в категорії — 10%. 60 грн буде списано з рахунку ТМ, 40 грн + 8 грн ПДВ з рахунку платформи. Загальна сума списання становитиме 108 грн.
У продавців, які мають хоча б одне успішно виконане замовлення протягом місяця, в останній день місяця стягується плата за доступ до платформи — 120 грн (з ПДВ).
Кредитний період
Якщо баланс від’ємний, магазину надається кредитний період на 7 днів. Вам необхідно поповнити рахунок на суму, що перевищує заборгованість, інакше магазин буде автоматично заблокований по закінченню кредитного періоду і ваші товари стануть недоступними для замовлення на сайті.
У кредитного періоду встановлений ліміт у 20 тис. грн — це максимально допустиме значення боргу на балансі магазину, при досягненні якого потрібно поповнити баланс протягом 3-х днів. Якщо ви не погасите заборгованість протягом встановленого терміну, магазин буде заблокований до закінчення кредитного періоду.
У разі заборгованості ви побачите інформаційне попередження на панелі управління в кабінеті продавця, а також повідомлення про заборгованість будуть надходити активним менеджерам магазину, у яких включена нотифікація щодо інформації про баланс.

При від’ємному балансі магазину ранжування товарів у пошуковій видачі не змінюється.
Поповнення балансу
Сформувати рахунок для поповнення балансу ви можете в спеціальному рядку на панелі управління або в розділі «Мій баланс». Для цього введіть суму поповнення та натисніть кнопку «Поповнити рахунок».

Для поповнення рахунку через онлайн-банкінг, у касі банку чи терміналі самообслуговування, ви маєте можливість створити два окремих рахунки: один передбачає оплату «ТМ» (без ПДВ), інший — оплату за доступ до платформи (з ПДВ). Якщо ви поповнюєте баланс онлайн розділяти рахунок необов’язково.
Сума, яку ви вводите для поповнення рахунку, буде автоматично розділена на два рахунки:
- Передоплата роялті за користування торговими марками Rozetkа. (Рахунок ТМ)
- Передоплата за доступ до інтернет-сайту www.rozetka.com.ua і онлайн-сервісів на ньому. (Рахунок платформи)
Система автоматично розподіляє суму поповнення так, щоб на балансі магазину було 60% на рахунку ТМ і 40% на рахунку платформ. Якщо між рахунками ТМ та платформи є значний дисбаланс, при поповненні може бути сформований один рахунок, і сума поповнення буде призначена для зарахування на рахунок із більшим боргом. Самостійно обрати для поповнення один із рахунків неможливо.
Зверніть увагу! Для кожного поповнення балансу необхідно формувати новий рахунок на оплату. Якщо ви не оплатили виставлений рахунок протягом 3-х днів, сформуйте новий та оплатіть вже його.
Оплатити сформований рахунок ви можете:
- Онлайн. У розділі «Рахунки на оплату» натисніть на зображення картки в рядку виставленого рахунку. Відкриється вікно, де необхідно заповнити реквізити для оплати та підтвердити транзакцію. Кошти надійдуть на баланс магазину протягом робочого дня.
- В касі банку або через термінал. Кошти надійдуть на рахунок протягом 3-х робочих днів. При оплаті обов’язково вказуйте:
- в полі платник — ліцензіата за договором;
- в призначенні платежу — номер і дату договору та рахунку на оплату.
У разі, якщо з будь-яких причин неможливо здійснити оплату з розрахункового рахунку підприємства, з яким підписано договір, оплату можна провести через відділення банку (платіж по Україні). Оплату слід проводити за вказаними у рахунку реквізитами:
- у рядку платника обов'язково вкажіть юридичну особу (ліцензіата за договором) через фізичну особу;
- у призначенні платежу обов'язково вкажіть дату та номер рахунку на оплату, номер договору, назву юридичної особи та ЄДРПОУ (ліцензіата).
Після проведення оплати надішліть фото/скан копію квитанції для служби підтримки (тема «Фінанси і документообіг» → «Запитання по балансу магазину»).
Єдиний баланс
Зверніть увагу! Єдиний балас поступово впроваджується для всіх продавців на маркетплейсі. Якщо наразі у вас не відображається поле Гарантійний платіж, будь ласка, користайтесь інструкцією, яка описана вище. Про впровадження Єдиного балансу для вашого магазину ми повідомимо додатково.
В кабінеті продавця баланс відображає стан заборгованості та гарантійного платежу, який продавець вносить з метою забезпечення виконання грошових зобов’язань відповідно до чинного Публічного договору (оферти) про надання послуг. Контролюйте стан балансу і завчасно вносьте гарантійний платіж, щоб уникнути зупинки в роботі вашого магазину через заборгованість.
Гарантійний платіж — це внесок, з якого відбувається оплата/погашення заборгованості за всі послуги на маркетплейсі:
- Роялті — комісія за продаж товарів та плата за доступ до платформи.
- Реклама — послуги за розміщення рекламного оголошення в категоріях та закріплення товару на першому місці в каталозі.
- Логістика — послуги фулфілменту та доставки в магазини ROZETKA.
- Річ контент — послуги створення медіаконтенту для товарів.
- Акції — послуги в межах акційної доставки у відділення та поштомати Нової Пошти за спеціальними умовами.
Розподілення гарантійного платежу відбувається при поповненні балансу, або щодня опівночі, в порядку надання послуг (проведення транзакцій). Переглянути всі операції ви можете в розділі «Баланс» → «Історія транзакцій». Операції з розподілення гарантійного платежу та після скасування/повернення замовлення можуть займати до 5 хв.
Сіра зона — це заблокована сума комісії за замовлення, що знаходяться в опрацюванні. Комісія буде списана після виконання замовлення або повернеться баланс, якщо замовлення буде скасоване або повернене.
Як списується комісія за продаж товарів
Загальна сума комісії за продаж товару розраховується в пропорції 60/40 до діючого тарифу:
- 60% — Плата роялті за користування торговою маркою ROZETKA.
- 40% — Доступ до інтернет-сайту www.rozetka.com.ua та онлайн-сервісів на ньому в зв’язку з обсягом продажу. Зверніть увагу! На операції з постачання програмної продукції нараховується ПДВ 20%.
Приклад:
Ви продали товар вартістю 1000 грн, розмір комісії в категорії — 10 %, в такому разі загальна сума списання становитиме 108 грн (60 + 40 + 8 грн ПДВ (20% від 40 грн).
З розмірами комісії в категоріях ви можете ознайомитися в розділі «Мій баланс» → «Історія тарифів», а для товарів, які додані до асортименту магазину, розмір комісії ви можете побачити в розділі «Комісія по товарам».
Поповнення балансу
Щоб внести гарантійний платіж на баланс магазину сформуйте рахунок для поповнення балансу в спеціальному рядку на панелі управління або в розділі «Мій баланс». Для цього введіть суму поповнення та натисніть кнопку «Поповнити рахунок».

Оплатити рахунок ви можете:
- В кабінеті продавця. У розділі «Рахунки на оплату» натисніть на зображення картки в рядку виставленого рахунку. Відкриється сторінка, де необхідно заповнити реквізити для оплати та підтвердити транзакцію. Кошти надійдуть на баланс магазину протягом робочого дня.
- В касі банку / через термінал / інтернет-банкінг. При оплаті обов’язково вказуйте:
- В призначенні платежу "Гарантійний платіж без ПДВ Згідно рахунку XXXXXXXX".
- Платником має бути Замовник за договором.
Кошти надійдуть на рахунок протягом 3-х робочих днів.
Зверніть увагу! Для кожного поповнення балансу необхідно формувати новий рахунок на оплату. Якщо ви не оплатили виставлений рахунок протягом 3-х днів, сформуйте новий та оплатіть його.
Кредитний період
Якщо баланс від’ємний, магазину надається кредитний період на 7 днів. Вам необхідно внести Гарантійний платіж, який перевищує заборгованість, інакше магазин буде автоматично заблокований по закінченню кредитного періоду і ваші товари стануть недоступними для замовлення на сайті.
У кредитного періоду також встановлений ліміт у 20 тис. грн — це максимально допустиме значення боргу, при досягненні якого кредитний період буде зменшений до 3-х днів. Якщо ви не погасите заборгованість протягом встановленого терміну, магазин буде заблокований.
При виникненні заборгованості ви побачите інформаційне попередження на панелі управління в кабінеті продавця, а також повідомлення про заборгованість будуть надходити активним менеджерам магазину, у яких увімкнено сповіщення щодо інформації про баланс. Щоб переглянути деталі по балансу, натисніть .

При заборгованості ранжування ваших товарів у пошуковій видачі не змінюється.
Пов'язані запитання
Чи можна буде встановити ліміт на рекламу на певний період?
— Ліміт встановлюється на загальну суму витрат по рекламним кампаніям без прив’язки до періоду. Контролювати денний бюджет можна, як і раніше, у розділі «Реклама → Рекламні кампанії».
Чи будуть кошти за рекламу списуватися з основного балансу?
— Так, кошти на рекламу будуть списуватись з гарантійного платежу у випадку виникнення заборгованості.
Який алгоритм списання коштів за акційну доставку «Нова пошта»?
— Після переходу на єдиний баланс кошти за акційну доставку «Нова пошта» списуватимуться після передачі відправлення перевізнику — у момент зміни платника за доставку з отримувача на «Термінал Розетка».
Чи буде збільшено ліміт кредитного періоду у зв’язку з переходом на єдиний баланс?
— Наразі умови кредитного періоду залишаються без змін: сума — 20 тис. грн – максимально допустиме значення боргу на балансі магазину, при досягненні якого потрібно поповнити баланс протягом 3-х днів або строк — 7 днів у від’ємному балансі.
Нам потрібно бачити, скільки витрачено на різні послуги, і не хотілося б рахувати це вручну.
— У деталях балансу буде відображено витрати за кожною послугою окремо. Підсумкові дані формуються в актах. Також в особистому кабінеті можна буде переглянути звіти по списаннях роялті, а в історії транзакцій можна переглядати витрати за типами операцій. витрати за типами буде в окремих вкладках: реклама/логістика
Чи залишиться можливість працювати з негативним балансом?
— Так. Можна працювати з від'ємним балансом у рамках стандартного процесу автоблокування: 7 днів або при досягненні суми в 20 тис. грн (тоді строк скорочується до 3 днів).
Чи працюватиме реклама, якщо магазин у боргу?
— Так, реклама діє у межах кредитного періоду та встановленого ліміту.
Як працюватиме кредитний період після переходу на єдиний баланс?
— Умови залишаються без змін: до 20 тис. грн на 3 дні або до 7 днів у від’ємному балансі.
Я самостійно визначатиму, на які послуги списуються кошти з гарантійного платежу?
— Ні. Розподіл гарантійного платежу відбувається автоматично в порядку наданих послуг (проведення транзакцій).
Якщо магазин піде «в мінус», чи одразу вимкнеться реклама?
— Ні. Реклама працюватиме в межах встановленого рекламного ліміту. Ви можете задати загальний ліміт витрат на рекламу у відповідному віджеті, де також буде відображено стан його вичерпання. Коли ліміт вичерпано, рекламні кампанії автоматично зупиняються до поповнення гарантійного платежу. У випадку, якщо магазин перебуває у кредитному періоді й ліміт вичерпано, відбувається блокування магазину, і реклама вимикається автоматично.
Чи можна буде поповнювати рекламний баланс окремо?
— Ні, окремо поповнити баланс реклами не можна. Поповнення рахунку здійснюється за рахунок гарантійного платежу
Як будуть виставлятися акти?
— Після переходу на єдиний баланс акти (з ПДВ і без ПДВ, а також акти коригування) виставлятиме ТОВ «Термінал Розетка». Акти від ТОВ «Розетка.УА» можуть надходити до повного взаєморозрахунку. Для закриття всіх операцій з «Розетка.УА» потрібно провести звірку з бухгалтерією.
Як списуватимуться кошти за акцію «Безкоштовна доставка у відділення та поштомати Нової пошти»: за кожне виконане замовлення чи раз в місяць?
— Після переходу на єдиний баланс кошти списуватимуться за кожне замовлення окремо.
Чи будуть кошти за рекламу списуватися за кожен окремий перехід, що призведе до великої кількості дрібних рядків у балансі?
— Витрати на рекламу відображатимуться в межах рекламних кампаній, як і зараз. У деталях балансу (Реклама) буде показано загальний борг до моменту поповнення Гарантійного платежу. Наприкінці місяця також формуватиметься акт із відображенням загальної суми витрат.
Як правильно вказати призначення платежу при поповненні рахунку?
— Для коректного зарахування Гарантійного платежу (окрім онлайн-оплати, де призначення формується автоматично) обов’язково зазначайте, що це гарантійний платіж, та/або вказуйте номер рахунку. Приклади коректного формулювання: «Гарантійний платіж згідно рахунку ТР-ХХХХХХХХХ»
Увага! Якщо у призначенні не буде згадки про гарантійний платіж або номер рахунку — кошти не зарахуються та будуть повернені відправнику.
Чи можна після переходу на єдиний баланс поповнювати рахунок за старими реквізитами?— Ні. Після переходу необхідно використовувати лише рахунки ТОВ «Термінал Розетка» з префіксом «ТР-XXXXXXX». Рахунки на ТОВ «Розетка.УА» більше не будуть дійсні. Оплати за старими реквізитами не зараховуються, повертаються відправнику та можуть спричинити операційні проблеми.
Близькі за темою
Як швидко оплата надходить на баланс магазину?
Чи можна не оплачувати створений рахунок на поповнення балансу?
Поповнили рахунок, але оплата не відображається в кабінеті продавця. Що робити?