Гарантійне обслуговування

Останнє оновлення : 22.11.2021

Всі товари, що реалізуються, мають бути передані покупцеві в належному вигляді та забезпечені гарантійним обслуговуванням. Гарантійний термін встановлюється у супровідних документах до товару (розрахунковий документ чи гарантійний талон), у нормативних документах (на сезонні товари термін обчислюється з початку сезону та встановлюється КМУ) або у договорі купівлі-продажу.

Для технічно складних побутових приладів продавець зобов'язаний надати покупцеві гарантійний талон або інший документ, що замінює його, в якому зазначений термін гарантійного обслуговування. Гарантію може підтримувати авторизований сервісний центр виробника чи продавець товару.

Зверніть увагу, якщо гарантійний термін або термін придатності товару не буде встановлений, то покупець має право пред'явити відповідні вимоги протягом двох років.

Протягом 14 днів з дня покупки клієнт (кінцевий користувач товару, необов'язково платник за товар) може повернути товар належної якості. Якщо під час його звернення або після перевірки отриманого товару було виявлено несправність, тоді повернення має відбуватися з дотриманням пунктів статей 7 та 8 ЗУ “Про захист прав споживачів”.

При зверненні за гарантією покупець може розраховувати на:

  • безоплатне усунення несправності у розумний термін;
  • компенсацію своїх витрат на усунення несправності;
  • зменшення вартості товару.

Якщо виявлена ​​несправність, що виникла з вини виробника, суттєва, тобто не дозволяє використовувати товар за цільовим призначенням, після усунення проявляється знову і має одну з властивостей:

  • не може бути усунена;
  • робить товар суттєво іншим, змінює його характеристики;
  • для її усунення потрібно тривалий час (за законом понад 14 днів),

тоді клієнт має право розраховувати на розірвання угоди купівлі-продажу та повернення коштів або заміну на аналогічний товар.

Для визначення несправності та прийняття рішення, вам необхідно прийняти товар у покупця та відправити його на діагностику до сервісного центру або повідомити покупцю контакти та адресу організації, яка виконує функції уповноваженого представника виробника (продавця) товару. Попереджайте покупця про необхідність вкласти заяву на ремонт товару, розрахунковий документ, товар у повній комплектації, а також попросіть добре упакувати товар, щоб він не міг пошкодитись при транспортуванні.

Зазвичай продавець компенсує або власним коштом здійснює транспортування товару до авторизованого сервісного центру чи до себе на діагностику та ремонт. Для товарів менше ніж 5 кг доставка до сервісного центру або до продавця для ремонту відбувається коштом покупця, а для товарів більше ніж 5 кг — доставка завжди відбувається коштом продавця. Оскільки наявність заводської несправності вимагає перевірки та підтвердження сервісним центром, то ми рекомендуємо домовлятися з покупцем таким чином, щоб за доставку він платив самостійно, а після проведення діагностики та виявлення заводського дефекту ви компенсуєте клієнту витрати за доставку товару.

Після діагностики та огляду товару необхідно надати покупцю акт, виданий майстром сервісного центру, з описом виявлених дефектів та висновком, чи підлягає товар ремонту та чи вважається випадок гарантійним.

Гарантійний ремонт не повинен перевищувати 14 днів, за недотримання цієї умови може бути нарахована пеня у разі звернення клієнта до відділу захисту прав споживачів. Тому часто сервісні центри укладають угоду з клієнтом про продовження терміну гарантійного ремонту, якщо в наявності не буде необхідних запчастин. Після завершення ремонту товар доставляється покупцю коштом продавця. Якщо ремонт неможливий чи недоцільний, необхідно провести заміну товару на аналогічний або повернення коштів. Гроші за товар, сплачений карткою або за безготівковим розрахунком, мають бути повернені тим же способом платнику. При готівковій оплаті за товар, повернення коштів відбувається зручним для покупця способом на ті реквізити, які зазначені ним у заяві.

Якщо несправність виникла через порушення правил зберігання або експлуатації, випадок не вважається гарантійним. В цьому випадку з покупцем потрібно погодити проведення платного ремонту або повернення товару йому. Зворотну доставку оплачує покупець. Продавець також має право запросити у покупця компенсацію вартості проведеної експертизи, під час якої було виявлено порушення з боку клієнта або третіх осіб, які призвели до несправності товару. Зверніть увагу, необхідно заздалегідь, до отримання товару, попереджати клієнта про можливі наслідки та витрати.

 

Близькі за темою

Обмін та повернення товару

Додаткова гарантія та послуги до товарів

Чи була інформація корисною?