Отримання електронного цифрового підпису (ЕЦП)

Опубліковано : 24.06.2020

Електронний цифровий підпис (ЕЦП) — це альтернатива традиційного підпису від руки. Виглядає як файл, в якому міститься електронний ключ з зашифрованими даними, створений спеціально для вас. Генерацією та видачею електронно-цифрового підпису займаються спеціальні акредитовані центри сертифікації ключів (АЦСК), процедура платна і вимагає вашої особистої присутності. Також існує варіант онлайн-отримання ЕЦП для клієнтів Ощадбанк і ПриватБанк.

Реєстр уповноважених АЦСК можна подивитися на сайті Міністерства юстиції України. Юридичні особи можуть отримати ЕЦП у всіх акредитованих центрах, а ФОП повинні звертатися тільки в АЦСК органів юстиції. Вибираючи зі списку один із центрів, ви можете ознайомитися з його послугами, вартістю і необхідним пакетом документів.

Орієнтовний список документів, який може знадобитися ФОП і юридичній особі для отримання ЕЦП (може відрізнятися для кожного центру):

  • паспорт громадянина України (або інший документ, який його замінює) та його копія;
  • заповнена і підписана реєстраційна картка;
  • оригінал і копія реєстраційного номера облікової картки платника податків (ІН).

Юридичній особі також будуть потрібні:

  • оригінал статуту або його нотаріально завірена копія;
  • документи, які підтверджують повноваження керівника заявника.

Залежно від центру вам також можуть знадобитися:

  • виписка з ЄДР або свідоцтво про державну реєстрацію;
  • оригінал і копія свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість (ПДВ);
  • оригінал і копія посвідчення переселенця та інших супутніх документів;
  • оригінал і копії документів про зміну прізвища;
  • заявка на формування посиленого сертифіката ЕЦП.

Копії вищезазначених документів засвідчуються підписом і печаткою.

Більш детально про необхідний перелік документів, процедури та адресах центрів ви можете дізнатися на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ДФС або в обраному вами АЦСК.